23 marzo, 2012

Programa de Fiestas (Verano 76 - 2)

Seguimos hablando del Programa de Fiestas de 1976.
El programa es una mezcla de anuncios comerciales de establecimientos y empresas jacetanas, fotos en tono sepia de actividades deportivas o con estampas de la procesión compartiendo las distintas actividades festivas, las reinas de las fiestas en fotos a todo color y artículos diversos que dan algo más de contenido al folleto.

Entre los anuncios nos despiertan un poco la nostalgia algunos que corresponden a negocios que pasaron a la hisoria y en nuestra adolescencia o juventud frecuentamos con asiduidad o veíamos al pasar:

“Novedades Giral”, en Obispo 15, Tejidos y Confecciones
“Joaquín Ara” en Mayor 8, Artículos de Regalo
“Fiesta Bar” en Gil Berges
“Mabelbi”, Máquinas recreativas, futbolines, en C. 7 de Febrero 15
“DURANCO”, Fábrica de Muebles en Avda. Francia, 6
“Mariano Cavero” en C. Mayor 30
Carnicería “Mariano Puente”, C. Obispo, 10
“Juan Lacas y Cía”, Ferretería, regalos,etc. en Mayor 19
Bar Restaurante “Somport”, Avda. Primo de Rivera, 1
“F. Arnedo”, Gestor administrativo, Avda. P. de Rivera, 7
“Pastelería Santos”, Especialidad en Condes y Jaqueses, C. Zocotín

Un artíclo titulado “La Academia” donde José Domínguez Solán rememora su paso por el “Centro Politécnico de Estudios” emplazada en un chalet de dos plantas situado en la Plaza Calvo Sotelo esquina a la Carretera Francia. Traduciendo, estaba en Avda. “Primer Viernes de Mayo”, esquina Plaza “Cortes de Aragón”, donde están ahora “El Ulzama” y “Aledaños”.
D. Juan Lacasa Lacasa ex alcalde de esta localidad, bajo el título de “Jaca Pirenaica” reflexiona sobre distintos aspectos históricos y actuales (del 76). Para él, lo jaqués, es lo pirenaco: El Festival, El Canfranc, … y hasta el Centro Pirenico de Biología Experimental.
D. José Izuel Zapatel que fue Jefe de Correos escribe sobre el “Puente de Torrijos (Centenario)” y D. Juan Francisco Aznárez, Deán de la Catedral sobre “San Juan de la Peña”.


Para redondear, Fernando Estallo componente del Grupo escribe un artículo en fabla que reproducimos a continuación.



Álvaro


O “Grupo” de Chaca

Chaca ye d’Aragón y la ziudá tien o suyo grupo de folclore: o Grupo Folklorico “Alto Aragón”. Ista asoziazión ye constituida por unos zincuanta mozos y mozas, tóz ers con una llonuda ideya e ilusión n’o tozuelo: fer d’a musica y d’as danzas aragonencas o medio d’achuntarse y bibir oras mui güenas.

Nusatros no queremos dar una manifestazión profesional d’o folclore aragonés, simplemente emos queriu ter plegar a tóz, n’Aragón y sobretó n’España, una miqueta d’o folclore d’un pueblo que bibe. Queremos, en to momén, ter con as chens d’atros lugars y d’atros paises un gran rolde d’amistanza y chirmandá.

Cal qu’as chens saban que bi-ha un pueblo, Aragón, que tien muitos problemas sozio-economicos, pero que tamién tien un alazete d’a suya cultura: ye a danza chunto con a lengua. Creyemos qu’Aragón no muere si no mueren a fabla y lo folclore, pus son as primeras manifestazions de l’ombre; plegadas a nusatros de mui biello, d’os nuestros payes. A lengua y a danza son un sintoma d’a madurez cultural d’un pueblo con un personalidá mui granda.

Queremos fer renaxer Aragón y emos queriu té-lo con o folclore popular d’as nuestras chens. Atras presonas lo farán y lo fan con a fabla. Uey no quererbamos seyer una simple forma d’atrayer as güelladas d’os turistas.

Fa gozo beyer istos mozés que quieren retrobar a personalidá aragonenca. Tóz sabemos qu’os aragoneses no semos amigos d’adulazións megas, pero cuan cal aplaudir s’en fa, y agora ye preziso fé-lo con o Grupo Folklorico “Alto Aragón”

                                                                 Fernando Estallo

No hay comentarios: